O puncových značkách
Puncový zákon, ktorý je momentálne v platnosti na území SR ukladá výrobcom a predajcom šperkov z drahých kovov označovať ich puncovými značkami.
Každý domáci výrobca je povinný označiť šperk svojou registrovanou výrobnou značkou , vo väčšine prípadov ide o kombináciu dvoch písmen - naša dielňa má registrované dve výrobné značky a to RP a M*P
Zákon v snahe ochrániť spotrebiteľa a registrovať objem dovezeného a vyrobeného tovaru ustanovil povinnosť označiť zlatý šperk s hmotnosťou nad 0,5 g štátnym puncom. Tento punc umiestňuje na šperk Puncový úrad SR vo svojich expozitúrach v Bratislave, Trenčíne, Leviciach a Košiciach. Je znakom toho, že uvedený šperk spĺňa svojou rýdzosťou zákonom stanovenú normu.
Pre 14 – karátové zlato je to hlava labute umiestnená v sploštenom šesťuholníku, v ktorého ľavom hornom rohu je umiestnené číslo 4. Rýdzosť takéhoto šperku je 585/1000 čo znamená, že v jednom grame šperku sa nachádza 0,585 g čistého ( rýdzeho ) zlata.
Pre 18 – karátové zlato je to hlava labute umiestnená v sploštenom šesťuholníku, v ktorého ľavom hornom rohu je umiestnené číslo 3. Rýdzosť takéhoto šperku je 750/1000.
Väčšina zlatých šperkov je označená ešte aj značkou rýdzosti a to 585 alebo 750. Táto značka však nie je povinná.
Nižšia rýdzosť ako je 585 to j. 14 karátov na Slovensku nie je povolená.
Pri šperkoch dovezených zo zahraničia nenájdete vždy výrobnú značku ale naopak sú označované značkou rýdzosti a ak boli dovezené a predané legálne aj štátnou puncovou značkou SR alebo iného členského štátu EU.
V puncovaní uznávame všetky štátne punce členských krajín EU, a preto nie je možné na všetkých dovezených šperkoch nájsť náš štátny punc t.j. labuť. Niektoré krajiny nemajú zákonom stanovenú povinnú registráciu a označovanie štátnym puncom, šperky z týchto krajín sa pri dovoze označujú PÚ SR. Vznikla však povinnosť označovať dovezené šperky značkou dovozcu zodpovednostná značka, ktorá nahrádza identifikáciu výrobnej značky slovenského výrobcu.
O údržbe šperku
Je veľmi dôležité nezabudnúť na starostlivosť o svoj šperk aj po jeho zakúpení. Odporúčame ho raz do roka nechať odborne vyčistiť a zároveň dodržiavať niektoré zásady, ktoré predĺžia jeho životnosť. Keďže zlato je kov oxidujúci ( túto vlastnosť si skôr všimnete na striebre, ktoré postupom času očernie ) odporúčame vyhýbať sa prašnému prostrediu, prípadne chemicky agresívnemu prostrediu. Čo tým myslíme ? Rozhodne šperky nie sú určené do sauny, bazénu, kúpeľov. Odporúčame Vám ich hneď po príchode domov odložiť do šperkovnice, čím sa vyhnete ich prípadnému kontaktu z čistiacimi prostriedkami. Šperk je doplnok, a preto by sme si ho mali nasadzovať ako posledný až vo chvíli, keď nebudeme upravovať náš vzhľad agresívnymi sprejmi alebo lakom na vlasy. Je veľmi dôležité vyvarovať sa kontaktu šperku s elektrolytmi, ortuťou prípadne minerálnymi a termálnymi vodami. A ešte jedna rada. Ak ste sa rozhodli, že šperk nebudete dlhšiu dobu nosiť, nechajte si ho odborne vyčistiť, starostlivo ho vysušte a vložte do PVC sáčku. Tým zabránite nepríjemnému prekvapeniu, keď sa rozhodnete ho opäť nosiť.
O našich službách
Naša firma sa rozhodla priblížiť cenovo ale aj modelovo svoju kolekciu spotrebiteľom prostredníctvom internetového obchodu. Na našej stránke nájdete kompletnú ponuku modelov, ktoré si môžete veľmi jednoduchým spôsobom vložiť do nákupného košíka. Po zaregistrovaní objednávky Vám na vašu e-mail adresu odošleme jej potvrdenie (spravidla nasledujúci pracovný deň ), prípadne si od Vás vyžiadame doplňujúce informácie. Rovnako v deň distribúcie, ktorá prebieha poštou formou dobierky poisteného listu, obdržíte na svoju e-mail adresu kalkuláciu ceny. Od momentu objednania do odoslanie neuplynie viac ako 10 kalendárnych dní. Nakoľko nakupujete prostredníctvom internetu a šperk ste si pri kúpe nemohli fyzicky prezrieť , naša firma Vám umožňuje bez udania akéhokoľvek dôvodu (ak Vás to veľmi nezaťaží boli by sme radi, keby ste dôvod uviedli )šperk vrátiť v lehote do 7 kalendárnych dní od jeho prevzatia. Šperk jednoducho spätne zabalíte a pošlete na našu adresu ako poistený list. Naša firma Vám automaticky po zistení, že Vami vrátený šperk nie je poškodený, poukáže spätne Vaše peniaze a to buď poštovou poukážkou alebo prevodom na Vami uvedený účet. Dovoľujeme si Vás upozorniť, aby ste neposielali šperky späť formou dobierky. Naša firma takéto zásielky neprevezme. Zároveň Vás chceme požiadať, aby ste v prípade, že ste sa rozhodli šperk vrátiť, rovnako dôkladne šperk zabalili, presne ako to bolo v prípade, keď sme Vám ho posielali my.
Ďalšou službou, ktorú poskytujeme našim zákazníkom je možnosť nechať si šperk raz ročne bezplatne odborne ošetriť. Možno ste sa práve pozastavil nad slovami „ nechať ošetriť“. Ale áno, šperk je potrebné aspoň raz do roka ošetriť, odstrániť z neho nečistotu, preleštením ho oživiť, skontrolovať či nedošlo pri nosení k poškodeniu zasadenia kameňov, prípadne iným mechanickým zmenám. Podmienkou tejto služby je zakúpenie šperku prostredníctvom internetu, alebo v našej maloobchodnej predajni. Ak ste si šperk zakúpili inde a predsa ste sa rozhodli zveriť jeho údržbu do našich rúk, bude táto naša služba spoplatnená.
O záruke
Určite sú tieto otázky na mieste. Napriek tomu, že snahou našej firmy je vyhýbať sa týmto nepríjemnostiam dôkladnou výstupnou kontrolou, v niektorých špecifických prípadoch môže dôjsť aj k takejto situácií. V prípade, že ste zistili chybu na šperku v čase prvých 7-mich dní po doručení, šperk jednoducho vrátite s uvedením dôvodu. Podľa pravidiel a platných právnych úprav, sa na šperk vzťahuje vstupom do EU dvojročná záručná doba. Čo to v praxi znamená ? Výrobca, ale aj predávajúci musí zaručiť spotrebiteľovi možnosť reklamovať chybný tovar a to v rozsahu predávajúci v období prvého roku a výrobca toho druhého. Nakoľko naša firma plní obe funkcie pri internetovom predaji súčasne, reklamáciu môžete zrealizovať jednoducho formou spätného zaslania výrobku na adresu, ktorá je uvedená aj s podrobnými inštrukciami na záručnom liste. Ten je súčasťou každej zásielky, v ktorej Vám zasielame nový šperk. Dovoľujeme si Vás upozorniť, že záruka sa vzťahuje na výrobné chyby a nie na mechanické poškodenie šperku. V praxi to napríklad znamená, že nie za každé vypadnutie kameňa z osadenia nesie zodpovednosť výrobca. Ak kameň vypadne a my nezistíme deformáciu zasadenia mechanickým poškodením okamžite reklamáciu uznáme a postupujeme podľa Vášho želania. V niektorých prípadoch však kameň vypadol zo zasadenia dôsledkom nesprávneho nosenia šperku prípadne iného poškodenia. V takomto prípade Vás vyrozumieme o neuznaní reklamácie o po dohode s Vami Váš šperk opravíme, ak je to možné, a doručíme. Podobne budeme postupovať pri všetkých Vami zistených chybách.